Hjälp med inloggning

Läs vänligen nedanstående hjälptext ifall du har problem med att komma åt ert sökandekonto eller redovisningar och/eller rekvisitioner.

Fråga: Vi minns inte vårt användarnamn, vad ska vi göra?

Om du glömt ert användarnamn kan du genom att klicka här och fylla i e-postadress få tillsänt en lista (per e-post till den adress du anger) med det användarnamn/de användarnamn som är tillkopplade e-postadressen.

Om systemet säger att den inte känner igen e-postadressen betyder det att ni använt en annan e-postadress då ni registrerade er. Kolla i sånt fall med dina kollegor om nån vet vart e-postkorrespondens från oss gått tidigare.

Om ni inte lyckas spåra vilken e-postadress ni använt tidigare kan ni alltid skapa ett nytt sökandekonto. Du registrerar ett nytt sökandekonto här.


Fråga: Vi lyckas inte logga in på vårt konto, problem med lösenordet

Vi har i augusti 2018 förnyat vårt system och du måste därför en gång nollställa lösenordet innan du kan logga in.

Klicka här för att nollställa lösenordet: i rutan för användarnamn fyller du i ert användarnamn och trycker sedan på knappen "Skicka". Systemet skickar nu en e-post till den e-postadress som är tillkopplad det användarnamn som du fyllt i. Klicka på länken i e-posten, du kommer tillbaka till ansökningssystemet och där fyller du i ditt användarnamn och det nya lösenordet två gånger.

OBS! Försäkra dig om att du säkert skriver rätt användarnamn i den första rutan när du skapar nytt lösenord, annars lyckas det inte.

Om ni inte lyckas nollställa lösenordet och har kort tid tills deadline för ansökan, kan ni alltid skapa ett nytt sökandekonto och göra ansökan med det. Du registrerar ett nytt sökandekonto här.


Fråga: Vi har försökt beställa nytt lösenord men får ingen e-post

Kolla vänligen att vårt meddelande inte hamnat i din skräppost/spam-mail/junk.

Om meddelandet inte finns bland din skräppost betyder det högst antagligen att länken skickats till en annan e-post än den du läser. Det är vanligt att personer ansvariga för ansökningar byts i en organisation och kanske har ni därför en annan kontakt e-postadress än den du just kollat? Fråga av dina kollegor ifall nån vet vart tidigare korrespondens från oss gått. Du kan också beställa en lista på alla användarnnamn som är ihopkopplade med just din e-postadress. Det gör du här.

Om ni inte lyckas lista ut vilken e-postadress länken skickats till kan ni alltid skapa ett nytt sökandekonto. Du registrerar ett nytt sökandekonto här.